22 Şubat 2012 Çarşamba

KOSGEB’İN Birinci Müdahalesine ve İkinci Yalan Saldırısına Cevap


Basın ve kamuoyuna 


KOSGEB’İN Birinci Müdahalesine ve İkinci Yalan Saldırısına Cevap
Vedat Özel Şikâyet Etti. Kredi Veremiyoruz.   
Yaklaşık sekiz yıldır akhisarhaber.com sitesinde haberlerin altına yorumlar yapıyorum.Yaklaşık dört buçuk yıldır da küçük esnaf ve sanatkârlarının sorunlarına ilişkin yazılar yazıyorum. Bu güne kadar birçok saldırıya-hakarete (dedikodu ve isimsiz yorum)  maruz kaldım. Hakkımda yalan yanlış dedikodular yapıldı. Buna da açık yüreklilikle dik durarak cevap vermekten ve mücadele etmekten hiçbir zaman kaçmadım. Gerek köşeme gelen saldırılar, gerekse yorum yaptığım haberlerin altından adımı soyadımı yazarak RIO rumuzlu kişilere her zamanda cevaplarımı verdim. Bu açıklamamda arkamdan söylenenlere ithaf ediyorum.
Geçtiğimiz günlerde KOSGEB yetkililerinin hakkımda söylediği bir suçlamadan dolayı bu basın açıklamasını yapma gereğini duyuyorum.  
Cevabım, Manisa’da kredi veren KOSGEB heyetinin sorumlusu veya başkanı olan kişiyedir. Ben küçük esnaf köşe yazarı olarak kalemimi alanıma ve sınıfıma gelecek tehlikeye karşı kullanıyorum. Bundan da asla vazgeçmeyeceğim. Ama ben bugüne kadar kişileri asla hedef almadım. Kişi, bu konuda ve diğer konularda eğer kurum yetkilisiyse, oda başkanıysa, belediye başkanıysa, milletvekiliyse, vali ve kaymakamsa yapılan yanlış işlere eleştiri hakkımı kullanırım. Ve bugüne kadar kullandım da. Nedeni ise güvenilir yönetici; akil kişiler yanlış yapmaz anlayışı hâkim olduğu için yanlışlarını göstererek örnekler vererek eleştirdim.
KOSGEB kredisi ne zaman başladı bilemiyorum. Duyduğum günden bugüne kadar muhalif oldum. Çünkü yapılan yanlış bir uygulamadır. İstihdam edeceğim diye birçok kişinin işsiz kalmasına ve haksız rekabet ortamı yaratılmasına sebep oluyor. Düşünün, binlerce esnaf var; her meslek grubundan birer ikişer kişiye doksan yedi bin lira kredi veriliyor. Ve yirmi yedisi hibe, geri kalanı da iki yıl sonra dört yıl ödemeli. Faiz yok, yirmi yedi bin lira ikram var mesleki bilgi ve ustalık belgesi de yok. Ticaret odasından 102. maddesinden yararlandırılıyor; işyeri açma izni veriliyor. Ve sonrasın da şehrimizde örneklerini yaşadığımız iflaslar yaşandı. Siz kimin parasını harcıyorsunuz hesapsız, kitapsız? Tabiî ki de halkın. O zaman bende buna karşı çıkarım kayıtsız kalmam. Burası olayın bir başka boyutu, bir diğer boyutu da birçok kişiye verdikleri 60 saatlik kurs sonrası verilen sertifika ve beraberinde şartları yerine getirene, verilmeyen kredi, beceriksizliklerini ört bas etmek için işyeri açmak isteyen birine Akhisar’da Vedat Özel denen kişi sizi şikâyet etti diyerek iftira da atılıyor. Yani yapamadıkları yüzlerine gözlerine bulaştırdıkları çalışmanın günah keçisi ben oldum. Benim bugüne kadar herhangi bir şikâyetim olmadı. Aksini iddia eden kurum yetkililerine sesleniyorum; derhal yaptığınız yanlışı-iftirayı düzeltin kamuoyuna açıklama yapınız. 
Geçtiğimiz yıl 28 Mart 2011 tarihinde bu konuda yazdığım yazının linkini tekrar yayınlamak istiyorum. Yazı başlığı “Küçük Esnaftan Çığlık Sesleri! KOSGEB'DEN Hibe Kredisi” http://www.akhisarhaber.com/author_article_detail.php?id=358 Ve bu yazı sonrası yetkilinin bir ziyaretime geldi: “Bizler küçük esnafı bitiriyor muyuz?” dedi. Ben de öyle olduğunu düşünüyorum dedim. Gerekçelerini kendilerine ilettim ve bana yazdığım yazıyı kaldırmamı söyledi ben de kaldırmam dedim. Çok rahatsız ettiyse mahkemeye başvurma haklarının olduğunu söyledim. Ve araştırdıklarını açık bulamadıklarını söyledi. Ben de yazı yazdığım alanın haklarını korumak ve karşı çıkma hakkımı kullandığımı söyledim ayrıldık. Şimdi de böyle bir yalan yanlış saldırıya maruz kaldım. Kredi alamayan tüm sertifika sahiplerine benim asla böyle kişiyi hedef alan bir şikâyetim yoktur. Kamuoyuna duyurulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder