18 Temmuz 2009 Cumartesi

AKP 7 Yıl Sonra Yasa İle Uygulamaya Geçirdi

AKP 7 Yıl Sonra Yasa İle Uygulamaya Geçirdi

Steril bir ortam sağlamak için yasal yasaklamalar sağlık açısından önemlidir. Bu yasaklar uygulanmalı ve desteklenmelidir. 2002 yılında bir hikâyeden yola çıkarak iş yerimde (özel sektör) sigara içmeyi kaldırdım. Kararı almadan 1 ay önce iş yerime gelen müşterilerimin hepsine sigara içilip içilmemesi için anket uygulaması yaptım. Bir ayın sonunda aldığımız kararın sonucu %70'inin içilmesin %30'u içilsin sonucuydu. Bu yüzden içenler için ayrı bir bölüm yapmayı düşündüm. Hatta bir dönemde yaptım. Sağlık konusunda anket sonucu azınlığın haklarının saklı kalmamasına karar verdim. Sonradan tamamen iş yerinde sigara içilmesini kaldırdım. Bunu yaparken sağlık profesörünün bir sağlık dersinde ki özel konuşmasından esinlendim. Özel konuşması şöyleydi; sınıftaki öğrencilere biz burada  %99'umuzun sigara içilsin %1'i içilmesin kararına demokratik seçimi konu sağlık olduğu için uygulayamayız. Yani sağlık insan için en önemli unsurdur. Sağlığın olmadığı yerde insan da yoktur. Burada demokrasi uygulanmaz. Aynı düşüncelerle çok az istisna olsa dahi 2002 yılından bu yana sigarayı iş yerimde içirtmiyorum.

2002 yılında böyle bir karar aldığımda Akhisar'da iş yerime yakın iki devlet bankasında personel ve müşterisi sigara içiyordu. İki bankanın da müdürünün odasına giderek şöyle dedim. Ben özel sektör olan kuaför salonunda böyle bir karar aldım. Siz devlet kurumunda yasal zorunluluk olmasına rağmen neden uygulamıyorsunuz? Maaşınızdan mı eksilecek? 2 banka müdürünün de bana yaklaşımı şöyleydi; “Müşterimiz esnaf ve çiftçi olduğundan dolayı sigara içmeyin diyemiyoruz.”Bende iyi ya çiftçi ve esnaf kapalı alanlarda nasıl davranması gerektiğini sayenizde öğrenmiş olur dedim. 2 banka müdürü de personeline ve müşterisine bankada sigara içirdiğinden dolayı haklısınız diyerek özür dilediler. Ve daha sonraki günlerde bu uygulamayı başlattılar. Dükkânında sigara içirtmiyorum diye birçok müşterim beni terk etti. Doğru bir karar olduğu için aldığım karardan geriye dönmedim. Beni terk eden müşterilerime sağlığınız bozulduğunda beklerim dedim. En sağlıklı iş yeri olduğunu belirttim. Buna karşılık bir müşterim şimdiki oda başkanımıza ben sigara içirtmiyorum diye şikâyete gitmiş. Oda başkanımızda bana bu konuda müşteri senin iş yerine gelmiş sigara içirmemişsin dedi. Bende “Evet sigara içirtmiyorum bu suç mu?” dedim. Bu konuda iş yerimde böyle bir karar aldım. Sigara içenler size içmeyenler bana gelsin dedim. Oda başkanımız beni ödüllendirilmesi gerekirken böyle saçma sapan bir soruyu bana sormasını şaşırdım. Ama gün ola harman ola geçtiğimiz günlerde oda başkanımız tüm üyelerine mesaj gönderdi. “Sigara içilmez levhasını odamdan ücretsiz alabilirsiniz.” Bu konuda iş yerimde sigara içilmez levhası olduğu halde oda başkanının geçmişte bana karşı yaklaşımından dolayı görüp iki çift söz söylemek istedim. Ama maalesef kendisini göremedim. Sekreterine bu konuda bilgi bıraktım.7 yıl sonrada olsa devletin dayatmasından dolayı aklı başına geldiği için tebrik ederim dedim. Bu konuda ülkenin Başbakanından 7 yıl önde olduğumu belirtirim. Demokratlar, aydınlar, solcular sosyalistlerin ve devrimcilerin önünde olmak sömürü düzeni olan neo- liberalcilerin işi değildir. Başbakandan 7 yıl önce Akhisar'da özel sektör olan kuaför salonunda uygulamaya geçirdiğim için çok mutluyum. Aydınlar, sosyalistler,devrimciler geleceği görür. Gelecekle ilgili toplumun halktan yana düşüncelerini 10-15 yıl önceden söyler. Aslında devrimciler hisseder ve ön görür. Muafazakarların, sömürgecilerin, emperyalistlerin ve kapitalistlerin düzenine su taşıyanların görmediğini yürekleriyle görürler. Tek suçları da budur.

NOT: Geçtiğimiz günlerde Akhisar Belediyesinin zabıta müdürü lokantacılar odasıyla birlikte Esnaf Kefalet Kooperatifi toplandı. Kapalı yerlerde sigara içilmez adlı toplantıda tüm oda üyelerine duyurdular. Bunuda basın duyurusu şeklinde Akhisar haber sitesinde yere aldı. Geçtiğimiz yıl ve geçtiğimiz günlerde AKP'nin önde gelen 2 ismi Bahadır YENİŞEHİROĞLU ve belediye başkan yardımcısı Latif ÇAKMAK'I belediyede makamında sigara içerken gördüm. Hatta bu görüntü Akhisar haberde de görüldü. Zabıta müdürüne bu kişileri şikâyet ediyorum. Hatta basın yoluyla sinirleri gerildiğinde herkese fırça atan Başbakanlarına da şikâyet ediyorum. Ayrıca sayın Başbakan kapalı yerlerde, umumi açık yerlerde sağlıklı ve steril bir ortam istediği gibi sosyal, toplumsal ve ekonomik alanlarında da kirliliğe son vermelidir. Hani Müslümanlığın en önemli şartlarından olan temizlik imandan gelirdi? Komşusu aç yatarken kendisi tok yatmamalı. Gemicikler, özel uçaklar, pırlanta ve mücevher satan şirketleri de olmamalı. Valiz ile geldik İstanbul'a maşallah Allah'ın sevdiği kulu nelere sahip olduk. Güzel Ülkemin Başbakanı Recep Tayyip ERDOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder