21 Mayıs 2012 Pazartesi

Mekke, Medine ve Cidde’ye Ziyareti’nin Detayları Ortaya Çıktı


Mekke, Medine ve Cidde’ye Ziyareti’nin Detayları Ortaya Çıktı

Adını hatırlayamadığım bir dernek tarafından organize edilen gezi, Mart ayı meclis toplantısında kabul edildi. Karar iki CHP’li meclis üyesinin red oyuna karşı, 23 oyla kabul edildi. 

Dışarıdan üç anlayışıyla yönetilen Ülkemiz-İlçemiz doğru yönetim anlayışını bir türlü bulamıyor. Biri, Arap Coğrafyasının etkisi olan “Müslümanlık”. İkincisi, 19. yüz yılın “asker” lideri bir yıl içersinde gidip öğrendiği ve Türkiye’ye 90 yıldır giydirmeye çalıştığı “Genel Kurmay Güdümlü Laiklik”. Üçüncüsü de, Orta Asya’dan getirilen“Şamanizm Anlayışı” ve bu köklerin yönetim anlayışından beslenenler ilçemiz de yöneticilik yapmaktalar. Birinin her zaman Cumhuriyet-Laiklik vurgusu, ikincisinin“Din-İman-Allah” vurgusu, diğerinin de Vatan-Millet vurgusu hep kullanıldı. Ama hiç biri sorunlarımıza çare olamadı. İlk olarak soralım; din ile devlet işlerinin birbirinden ayrılması gerektiğini söyleyen statükocu anlayışının temsilcilerine… Ne anlıyorsunuz Laiklikten? Ne yapıyorsunuz? Laiklik anlayışın da, Milli eğitime ayrılan payın sekiz katı fazla pay ayrılan Diyanet İşleri diye bir kurum olmalı mıdır? Bu anlayışınız din ile devlet işleri birbirinden ayırıyor mu? Hayır! O zaman rotası belli olmayan, ilkelerin içi boş, hiç bir anlamda ifade etmiyor. Diğerlerine de Din-İman-Allah vurgusunu referans olarak kullananlar da, şu soruyu sormalıyız. Yetimin hakkını nasıl yersiniz; inancınız sizlere sormaz mı? Bence Arap başına dikilip hesap sormalı! Vallahi öbür dünyada sorar mı bilemiyorum, ama bu halk sizlere burada mutlaka sormalı. Şamanist köklerden beslenenlere de şunu sormak isterim; bu Coğrafya’ya 1940’larda Turancılık adı altında getirilen dünya görüşünüz, sonradan emperyalist-kapitalist işbirlikçiliği ile serbest piyasacı düzen kuruldu; onun getirdiği sonuçlarla doğa tahrip ediliyor. Biliyorsunuz doğa öcünü alırsa çok kötü alır; ekolojik sorunlar gün geçtikçe artıyor ve GÜNEŞ çok kızgın.RÜZGAR’ın yönü belli değil; hortum-kasırgada çıkabilir. YAĞMUR dengesiz fırtınalı lodos esiyor. TOPRAK erozyona uğruyor. Sizler tabularınıza sahip çıkmasanız, doğa da, insanlık da, yok olacak. O zaman ne Türklük ne de insanlık para etmeyecek. Aslında üç yapı da bilimsel verilerle yola çıkarak kentimizi yönetmeye çalışmış olsalar, bu coğrafyanın değerlerini ön plana çıkarabilseler, ne Fransa’nın Laikliğine, ne de Arapların dinci kültürü ne de çağdışı ırkçılığa-milliyetçiliğe-faşizme ihtiyacımız kalır. 

Mekke, Medine, Cidde Ziyareti’nin Belediye Kurumuna Maliyeti

Umre ziyaretinin Akhisar Belediyesine maliyeti 78 bin TL dir. Dolaylı yollardan dernek Mekke, Medine, Cidde’ye giden halkımızın parası dilerim seçim zamanları pirinç, makarna ve kömür olarak geriye dönmez. Dönerse ne olur, vallahi her zaman yaşananlar olur; al gülüm, ver gülüm olur. Tüm topluma muhafazakâr kültür giydirilir; karanlık çağa doğru yol alırız. 4+4+4, umre, cemaat-tarikat ilişkileriyle döviz-petrol krallarının yardımlarıyla, 4 eşli günlere doğru gideriz. Eee o zaman da şeriatın kestiği parmak acımaz. 

Gelelim halkımızın parasını harcayan 18 kişilik belediye yönetimi’ne Başkan, meclis üyeleri ve müdürlerimiz, vallahi bu halk sizlere harcadığınız parayı sanırım helal etmez. Benim hakkım geçtiyse zehir zıkkım olsun! Sayın Başkan, halkın cüzdanının, kendi cüzdanınızmış gibi harcadığınız için, halka hesabını nasıl verirsiniz bilemiyorum. Şimdi cüzdan ile vicdan arası bir değerlendirme yapın; makamınızda orta odaya geçerek, ibadet yaparken, vicdanınıza bir sorun, ben ne yaptım, ne yapıyorum diye? Mecliste aldırdığınız kararları ustaca giydiriyorsunuz meclis üyelerine. Akıl hocanız da, siz de, artık Başbakanınız gibi köşeye sıkıştınız. Çok açık söylüyorum; karşınızda artık arkasında en ufak bir arza bırakmayan ben varım. Çeteleniz de, şecereniz de 2008–2009–2010–2011 yıların da bozuldu. Çünkü sizler iki yönlü ustaca şeytani duygularınızı kullanıyorsunuz. Hodri meydan! Bundan iki yıl önce de pilavdan dönenin kaşığı kırılsın dedim. Tecrübe paylaşım toplantılarının ilkin de. Başlık ve link “Bizim Ağabeylerimizin Şeceresi de Çetelesi de Temiz Ya Sizin?”http://www.riokuafor.com/index.asp?PageID=57 Eşit değiliz çünkü benim elimin altında 105 milyon bütçe yok, ama kirlenmemiş geçmişim-yüreğim var; bu da bana yeter. 

Şimdi mantığı hükmetmeyenlere iki yol öneriyorum; bir camiye gidin, çok güzel sesi olan hocanın arkasında namaz kılın; ferahlar, rahatlarsınız. İki camiye gitmeyenlere de psikologu öneriyorum, o da sizleri rahatlatır tedavi eder. Diğer yapıya da şunu önermek istiyorum. Türk-İslam diğeri de İslam-Türk döngüsünü bırakın aslınıza dönün doğayı koruyun. Şamanizm. Bir de bu üç yapının dışında yaşanan sorunlara ideolojisi gereği seyirci kalan sosyalistim-devrimciyim diye böbürlenen akıl hocalarına, şunları iletmek isterim; var olan felsefi bilgileri okuyarak, ezberleyerek, yeni kavramları kendiniz yaratmışsınız gibi pazarlamayın. Pazarlarsan bir gün o felsefi değerlerine sahip çıkanlar size bunu hesabını sorar. Ülkemizin yetiştirdiği devrimcisi önderi Mahir Çayan’a ait bir önemli sözü hatırlatmak istiyorum. “Örgütü, örgüt yapan, onu kitlelere tanıtan, programlar veya yaldızlı laflar değil, devrimci eylemdir.” Bırakın ideolojisine uygun eylem yapmayı, öğrendiği bilgi ve bulguları karşı cephede yer alan kişilere akıl hocalığı yapıyorsa; bunun da adı ihanettir. Her taşın altından çıkan zat. Nasıl çokbilmiş önerirlerinizi ulaşılmaz biriymiş iniz gibi, etrafındakilere geçir ama sırıttığını bil.     

Not: Bilgi Yasası ve Sigara Yasası Kime: Yetmez Ama Evetçi’lere Bir Kapak Daha! Bu konunun uzamasının sebebi Belediyemiz yaklaşık bir aydır dilekçeli isteğime cevabın gecikmesindendir. Geciken dilekçe de Latif Çakmak imzalı verilen cevapta şudur. “Bilgi isteminize ilişkin dilekçeniz yasal mevzuata uygun bulunmamaktadır.” Böyle bir cevabı ne yapmalı, referandumda destek verenlere havale ederek yuttunuz mu zokayı “Yetmez ama Evetçiler.” Ben de muhalif biri olarak, ya şu iktidarın hiç mi doğrusu yok sorusuna var tabi ki diyordum; bir, bilge edinme yasası, diğeri de kapalı yerlerde sigara yasağı. Vallahi bu iki yasayı da Sayın Latif Çakmak tarafından çiğnendi. Bir bilgi vermedi, iki makamına dilekçeyi vermeye giderken elinde sigarası ile tarafımca görüldü. Bundan iki yıl önce de yakalamıştım, hatta zabıta müdürüne de şikâyette de bulundum caza yazsınlar diye. Şimdi basın aracığıyla yine şikâyette bulunuyorum. Benden tam yedi yıl sonra yasalaşan sigara yasağı Belediye Başkan yardımcısı tarafından uygulanmıyor; ilginç olan da görür görmez nasılda panik olduğudur.                                                                             
Akhisar Belediyesi Kasap Hali Esnaflarına Sözünü Tutmadı

Geçen yıl tadilat nedeniyle çıkarılan esnaflarımız mağdur edilerek yerleri iade edildi.Geçen yıl verilen kiralar %200’e varan artışla verildi. Ticaret haneye dönen kamu kurumumuz iş yerlerini sahiplerine yarar değil, zarar edecek şekilde verdi. 5 metre kare dükkânların fiyatı ön cephe 300 TL, köşeler 350 TL, arka kısım 200 TL, ye kiralandı. Geçen yıl verilen söz 300 gündü, söz verdikleri gibi vermediler. Geçtiğimiz 2010 yılında bir yazı yazdım ve sonraki gelişmelerden sonra bir yazı daha yazdım ikisini de linkini sizlerle paylaşıyorum. Yazı başlığı “Söz Uçar Yazı Kalır Ola Ki Söz Uçarsa Yazımız Kalsın”  http://www.riokuafor.com/index.asp?PageID=135  “ Dilerim Kasap  Hali 300 Gün Sonra, Çıkarılan Sahiplerine Verilir” http://www.riokuafor.com/index.asp?PageID=134 Bu konuyu çok fazla uzatmayacağım 19 ay önce söylediklerimin hepsi çıktı. Müneccim değiliz ama yönetim anlayışlarından kaynaklı bu AKP iktidarına güven duymuyorum. Keşke yanılsaydım ama maalesef sonuç bu. Noter masrafları 200 TL Elektrik için 285 TL ve kiranın yüksek olması sebebiyle götürü vergiye tabi olanların hepsi deftere geçecekler. Dışarı da 5 metre kare dükkânların fiyatı kaç para o kişiler işlerini yürütemezse bütün günahı Sayın Belediye Başkanı Salih Hızlı'nın boynuna. Sayın Başkan 19 ay önce Vedat beye bakılırsa kılıçları çekmemiz lazım dediniz ben çektim ama orada oturan esnaflar çekmedi sizlere güvendi. O toplantı sonrası birçoğu beni anlamadı ama şimdi hepsi hak veriyor. Eee doğru duruşun geri dönüşümü biraz zaman alır, eğrilirsiniz ama yıkılmazsın, eğriler de kaçar göçer gön gelir toslar.    


Mayıs Ayı Belediye Meclis Toplantısının Önemli Kararları: 
2011 yılı geliri 50 Milyon Bunda Gayri Gayrimakul Satışı Var Mı? Ayrıntılı Bilgi Verilmedi. Gider 54 Milyon. Tahmini Bütçe 58 milyondu, cari açık 4 Milyon ve borçlarımız yaklaşık 30 Milyon. 


HÜKÜMET KONAĞININ BİNA YAPIMI:
Özel idare tarafından yapılamayan bina Belediyemiz tarafından yapılacak masrafının tahmini 150–200 bin TL olacağı söylendi. Bu karara MHP'lil meclis üyelerinin tümü red CHP’den bir red T.Ö. AKP’den tümü kabul CHP’den 5 kişi kabul.       

AKHİSARSPOR İÇİN ALINAN KARAR.
İki oto park ve üç sokağımız da uygulanan ücretli park, 10 yıllığına Akhisar spor’a dolaylı yollarla şirkete verildi; Başkanın bizzat ağzından ifadeler aktarıyorum. Hukuki sorunlar yaşıyoruz; bu yüzden süreyi uzun tutmamız gerekiyor. Akhisar spora kalan paranın üçte bir olduğunu ve aylık 30–35 bin TL olduğunu söyledi. Bu karar yalnız AKP’li meclis üyeleri tarafından kabul edildi. Ticarileşen yaşam alanlarımız komu kurumunun üzerinden kamusal (halk) sömürüye dönüşüyor. Şirketin kazancı 60–70 bin TL civarın da demek oluyor. 
AFİYET OLSUN!  

Not: Endüstriyel futbolun başarısızlığını; bir sonraki yazımda yazacağım. Başlık Zafer Sarhoşluğu Bitti; Şimdi Geçim Sarhoşluğu Zamanı. Madalyonun görülemeyen yüzünü göstereceğim.                            


Dünya, Avrupa ve ülke Ekonomimizde Tehlikeli Gelişmeler.   
BirGün Gazetesi Köşe Yazarı Prof. Dr. Korkut Boratav’ın geçtiğimiz günlerde üç önemli yazısı tavsiye.  

IMF malûmu ilân ediyor; o kadar...
http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1239105118&news_code=1335873402&year=2012&month=05&day=01

2012’de çevre ekonomileri ve Türkiye
http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1239105118&news_code=1336468992&year=2012&month=05&day=08

2012’de emek dünyası
http://www.birgun.net/writer_index.php?category_code=1239105118&news_code=1337074630&year=2012&month=05&day=15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder